torsdag 10 mars 2011

skönt på ett sätt

Livet går sin gilla gång, diskbråcket vill inte ge med sig och jag kan inte knapra tabletter som andra, för då slår det ut min Waran. Har försökt med starka panodil och alvedon men det gör varken till eller från. Just i skrivande stund har jag fruktansvärt ont att det kvittar hur jag rör eller inte rör mig.

Det som, mitt i allt, är så skönt är att min man hjälper mig att klara lillasyster på morgonen till skolan, jag kommer inte upp ur sängen och klarar inte att säga i från och vara ryggrad för då låser min rygg sig.
Men! dottern är jättesnäll och vet att mamma har ont och peppar peppar har lyssnat på pappa väldigt bra, även om morgonkvisten kan vara seg.

Stackars lillasyster har fått växvärk i lårbenen så hon är nog lite nere för det med, vi är rätt långa i släkten på min sida, hennes morfar och ett par av mina kusiner är runt 2 m långa.
I morse tog hon panodil så jag hoppas det hjälpte lite.
Jag tror att vädrets makter håller med mig idag, det har regnat sen i förmiddes och nu är det även kraftigare blåst. Men då är väl våren på väg och det är en ljusglimt jag gärna ser framemot :)

Till helgen är det kortis och då ska jag och min man (mest min man) göra i ordning lillasysters rum, så att alla leksaker hon aldrig rör ska ut och fixa till så hon får det lugnare där inne. Iom att hon blivit äldre så är det många saker från när hon var liten, som vi inte får ut, för hon kan inte skiljas från dem. Nu har de legat i lådor så jag hoppas det går någonlunda smärtfritt när hon kommer hem... oftast när jag har städat har hon varit väldigt tacksam och tyckt det varit skönt.
Hon älskar sitt "tält" fortfarande och har bott in sig ordentligt där... på gott och ont...

Snart kommer lillasyster hem, får se om hon vill ligga och mysa med en film med mamma.
Pappa ska göra sina goda köttbullar till kvällsmaten, så det är nog en rätt bra dag idag  trotts allt ;)

Lillasyster var så go i morse... kom med sitt DS och frågade om jag ville spela lite mahjong :)
"det är nog bara 12 min kvar på batteriet mamma, men du hinner nog spela lite" goa unge <3
Hon vet att jag älskar spela det spelet.


Ha en underbar dag /kram

2 kommentarer:

  1. Hoppas att ni fick en fin helg och att det blev klart i tösens rum//Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Tack Lena, vi fick en fin helg, vi tog ledigt från allt och bara mådde gott, det var längesen man kunde slappna av så pass.
    Tjejens rum får vi ta som ett mål längre fram... Hon kom hem med två kassar av källsorternig som hon ska pyssla med från kortis, känns som ett evighetsgöra när det kommer hem mer och mer, vi hinner inte ta ut något förän det kommer mer in. Både från fritids och kortis. :S
    MEN! verandan och trädgården är fixad, så skönt att gå ut och se att det är städat. Snön kom snabbt, så skräpet försvann mer eller mindre där under och har inte kunnat plocka bort det förrän nu :)/kram Cicci

    SvaraRadera