söndag 20 februari 2011

Ett tält


Lillasyster älskar kojor och speciellt mycket när hon ska titta på tv. Det är kuddar och täcken och filtar som ska släpas till sin stol.
En dag fick jag ideén att hon kunde ha något som hänger ner över sin stol och som gör det ombonat.
Då hittade jag denna sänghimmel för småbarn på ikea, och köpte svart tyg att sy till insidan så hon kunde få det mörkt.
Jag tog 4 2.25cm längder och sydde i hop dem på bredden till ett stort tygstycke.
sicksackade överkanten och vek ner så att ett resårband kunde få plats och en kant för att kunna sätta knytband längst upp. Längst ner sicksackade jag och fållade.
Jag satte 8 fördelade knytband längs med hela öppningen så hon kan stänga.
På själva sänghimlen satte jag lika många knytband inuti som jag satte på det svarta tyget. (Jag tog lika många knytband som det var trekanter)


kram/Här och nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar