Just nu och här sitter jag och tar det lungt, så skönt med musik i hörlurarna och få sitta och bara vara.
I morse var det dags för fritids efter en veckas sjukdom och det gick nog bra, för jag tog första delen och sen tog pappa över när jag skulle i väg på jobb.
Pappa är arbetssökande just nu, så det är skönt att ha honom hemma och kan ta lillasyster så mycket som möjligt.
Vanliga proceduren är att jag får ta upp henne om jag är hemma.
Det är "kul" att jag måste ta i med alla krafter!
Först måste jag få bort 5,2 kg kedjetäcket från henne, sen ska fleecefilten av och ett par dussin gosedjur och kuddar ska flyttas, och "nånstans" i alla täcke och gosdjur hittar man henne till slut.
Hon har fått för sig att jag ska vara "arg" och ta henne i handlederna och "dra" försiktigt upp henne från sängen tills hon står på golvet. Superkul!, anser hon, och står bara och fnittrar. Själv är man helt slut och genomsvettig.
Detta är en bra morgon steg 1... sen kommer påklädning, frukost, tandborstning, hårborstning, packa väskan, ytterkläder på och avfärd i tid.
Tur är att det är en pappatid just nu, och han är hemma!
kram/Här och nu

Jaa du, de där barnen med alla sina knasidéer :-)
SvaraRaderaSkönt att bara kunna stänga ute världen ibland, det behövs.
Ha det//Lena