måndag 21 februari 2011

Tack gode gud...





för att vi bor i hus och inte lägenhet!!!

Dessa dåliga kvällar med hög röst och bankande i väggen skulle få grannarna att fråga vad som pågår :S
Vi försöker så gott vi kan att vara tydliga, raka och bestämda, men det flyger oftast ut genom fönstret lika fort som det kom in, för det är inget lillasyster hakar på, hon kör gärna sitt eget race.

En sak som BUP sa under utrednigen, var att alla våra 3 barn har en väldigt stark envishet, som vi kommer att få kämpa hårt för att klara. Jo tack, den sista lilla trollet går inte av för hackor!!!
Vi föräldrar har fått tid till kognitivsamtal hos BUP. Hoppas på det bästa, som man alltid gör ;)

Vi har rutiner vid läggdags, men ibland kan hon inte varva ner utan att hon får somna bredvid pappa i vår säng. Sen när jag ska lägga mig väcker jag henne smått och då går hon in i sin säng, med mig bakom bärande på kudde, gosedjur, filt och täcke.
Då tänker jag lite på " håhåjaja här kommer Ludde bärandes på en kudde, håhåjajaj här kommer Luddes mamma bärandes på det samma".
Vi försöker hålla på att det får hända max 2-3 gånger i veckan, för att hon inte ska få en vana att det ska vara så. De andra gångerna är inte roliga, märker vi det är helt omöjligt, är vi tvungna att ge oss för att få ner henne i varv och mellansyster ska få någon ro.




kram/Här och nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar