måndag 21 februari 2011

Det behövs inte mycket


Så lite som kan åstadkomma så mycket skoj!
Lillasyster älskar pappkartonger och saker jag har virkat och sytt.
Vi ska ju inte tala om TEJP! i massor. Vi får ha en tejp som är bara hennes och även en backup, ifall det tar slut.

Jag köpte en ny kontorsstol till mitt skrivbord.
När vi hade packat upp denna stol...nej vi hann inte ens det, så tog hon lådan den låg i!
Nu står det som ett hus i hennes rum, med fönster och dörrar och extra byggnad på, så det blev större. Fantasin är helt makalös och underbar. Hon har även satt in 2 hyllor i huset, och som ni förstår- all tejp i huset gick åt :D.
Det är hennes koja och fristad när hon känner hon vill vara i fred. Lillasyster vill ha det litet trångt och mörkt och tända en ficklampa och lyssna på musik.
Hon har svårt att leka i rummet som det är, fast vi målat om och gjort det mysigt för henne.

Tältet ÄLSKAR hon i vardagsrummet, det kommer nog aldrig att tas ner om hon får bestämma :) Funderar på att göra en till hennes rum... "Tack mamma, du är världens bästa mamma, jag älska dig" har hon sagt varje gång hon sätter sig i sitt lilla tält .<3 Goa unge <3

... lillasyster är så mycket gladare för alla pappkartonger och pyssel som hon kan fantisera ihop, än att få den nyaste leksaken som utelämnar inget till fantasin för den är färdigbyggd.

kram/Här och nu

1 kommentar:

  1. Härligt när man lyckas hitta rätt saker, finns det något bättre än att få höra de där orden? De kan man leva länge på.
    Å vad jag känner igen det där tejpandet *skrattar* Nu har det lugnat ner sig något, men jag tror Junior gjorde av med en mil tejp i veckan en period. Allt skulle tejpas och överallt...
    Kram//Lena

    SvaraRadera